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Taam (1991)

Posted at 07:11 on September 20th, 2020 | Quote | Edit | Delete
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Dr Gumby
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A fantasy world full of castles, palaces and forests attracts the evil forces like flies to filth. This was also the case in this long forgotten part of the world at a time when people still led a simple God-fearing life. The underworld has opened its gates and sent an evil demon whose dark aura covers the land like a grey veil and threatens to suffocate life. As they prepare for the end of time, the priestess Grimhild has a vision of the white wizard Taam, who, according to her afflatus, knows salvation. The immediately informed King Rohdhis immediately sends his messengers through the entire Middleworld in search of the sorcerer. The message reaches the next town and there the handsome son Siegurd of an old-established family, who wants to take the search into his own hands. To do so, he wants to enter the king's service and sets off for Siegelhorst to his place of residence.


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A programmer is just a tool which converts caffeine into code.
Posted at 21:44 on September 20th, 2020 | Quote | Edit | Delete
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Deceased Gumby
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Also in Anbetracht der Tatsache, dass jeder Befehl so ein zwei mal zum tragen kommt und die Auflösung jetzt eher kurz ausschaut, klingt das jetzt rein so vom Umfang her fast eher wie eine Demo oder Machbarkeitsstudie. Wobei, wenn ich das so an manch anderes Spiel aus der Zeit denke (Schwerter&Magie etwa) ist das vielleicht auch ganz normal gewesen damals.

Rein optisch gibt das schon was her, schade dass das dann halt scheinbar ein Potemkinsches Dorf ist. ;)
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The known is finite, the unknown infinite. - Thomas Henry Huxley
Posted at 13:07 on September 21st, 2020 | Quote | Edit | Delete
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Reborn Gumby
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Haha, der letzte Screenshot ist ja geil! Das ist wirklich das Ende des Spiels? „Nun können Sie die Welt retten.“ Etwas antiklimaktisch ;)

Erinnert mich alles etwas an Die Prüfung von Kingsoft. Da hat auch Jemand eine ziemlich umfangreiche Rollenspielengine auf dem C64 entworfen, dann aber erstmal nur eine Art „Proof of Concept“ gemacht und darin dann ein gaaaanz tolles Spiel angekündigt (Berania), aber dieses epische Werk erblickte dann niemals das Licht der Welt.

Sowas passiert, wenn Jemand technisch richtig gut ist, aber eben kein wirklicher Spieldesigner.
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Now you see the violence inherent in the system!
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Edited by Mr Creosote at 13:07 on September 21st, 2020
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